Τετάρτη 6 Ιουνίου 2012

Μπάμιες στο φούρνο με φέτα..

     
     Η πρώτη μου γευστική επαφή με τις μπάμιες έγινε φέτος  . Από μικρή με το που τις έβλεπα στο τραπέζι εξαφανιζόμουν . Τις σιχαινόμουν απόλυτα ! Την προηγούμενη φορά στην επιστροφή μας από το χωριό η γιαγιά μαζί με τα φασολάκια της είχε βάλει και μια σακούλα μπάμιες από το μποστάνι της ! ! Ο καλός μου ενθουσιάστηκε ! Θα φάμε μπάμιες μου είπε και εγώ έκανα ότι δεν άκουσα κάτι ......... Γκρίνιαξε γκρίνιαξε κανένα μήνα οπότε είπα να του κάνω το χατήρι ! 
      Και τι να τις κάνω? Πως να τις μαγειρέψω όμως που δεν ήξερα την τύφλα μου ? Η γιαγιά απλά μου είπε ότι αν βάλω 2-3 κουταλιές ξύδι δεν θα έχουν μύξα ! Μετά κατάλαβα ότι το ξύδι βοηθά να εξαλειφθεί ένα γλοιώδες στρώμα , μια γλίτσα που βγαίνει κατά το μαγείρεμα .
      Τέλος πάντων λέω ...Θα τις μαγειρέψω όπως τα φασολάκια (που τα ξέρω σίγουρα...) και ότι βγεί ! Παίρνω λοιπόν την κατσαρολίτσα μου αγκαζέ , βάζω το λαδάκι , το κρεμμυδάκι μου , 1 σκελίδα σκορδάκι και λίγο νεράκι (δεν μου αρέσει το τσιγάρισμα οπότε έτσι μαραίνω το κρεμμύδι ) και ωραιότατα μόλις μαραθούν βάζω και τις μπάμιες μου .. Βάζω και τα υπόλοιπα που θα δείτε παρακάτω και εγένετο φαγητό! Επειδή η όψη τους όμως για μένα δεν ήταν ιδιαίτερα θελκτική είπα να τις βάλω στο φούρνο να τραγανίσουν , είχα και φετούλα οπότε δεν χρειάστηκε πολλή σκέψη !
      Το αποτέλεσμα super! Μέχρι και η Λουσίν το γυάλισε το πιάτο της ! Ακόμα και εγώ που τις κοιτούσα με δυσπιστία τις έφαγα ! Για εμάς αυτός είναι ο τρόπος μας να τρώμε αυτό το πολύτιμο λαχανικό !

υλικά
1 κιλό μπάμιες (εμένα ήταν 900 γρ σχεδόν)
1 φλιτζάνι ελαιόλαδο
3 μεγάλες ντομάτες
2 κρεμμύδια (ένα μεγάλο ένα μέτριο)
1 σκελίδα σκόρδο
2-3 κουταλιές της σούπας ξύδι λευκό
αλάτι πιπέρι
λίγη κανέλα σκόνη
200 γρ φέτα σε κομμάτια

εκτέλεση
Καθαρίζουμε τις μπάμιες αφαιρώντας με το μαχαίρι τον κάλυκα από το κοτσανάκι τους ! Θέλει υπομονή οπότε πάρτε έτοιμες καθαρισμένες για εξοικονόμηση χρόνου!

Πολτοποιούμε  στο μούλτι το κρεμμύδι μαζί με το σκόρδο . Πολτοποιούμε και τις ντομάτες .

Σε μια μεγάλη κατσαρόλα βάζουμε το λάδι , το κρεμμύδι και λίγο νερό . Περιμένω λίγο να μαραθεί το κρεμμύδι μου και μετά προσθέτω τις μπάμιες και το ξύδι . Τις κάνω μια βόλτα με την κουτάλα και προσθέτω
την ντομάτα , το αλάτι , το πιπέρι και την κανέλα  . Δυο ποτήρια νεράκι για συμπλήρωμα και αφήνω να βράσουν για 20 λεπτά !

Μόλις περάσει το 20λεπτο , σε ένα μεγάλο ταψί βάζω κομμάτια φέτας μεγαλούτσικα γιατί θα λιώσουν . Με προσοχή γιατί καίει το νερό τους  , βάζω από πάνω τις μπάμιες . Και τα υγρά τους . 


Τοποθετώ το ταψί στο φούρνο και ψήνω στους 200°C   μέχρι να τραβήξουν τα υγρά τους και να γίνουν τραγανές . Περίπου 30 λεπτά . Το τυράκι θα λιώσει και θα ανακατευτεί με τις μπάμιες !




καλή σας όρεξη!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου